tisdag 30 september 2008

MVC-besök idag

Idag var det dax för kontroll hos barnmorskan igen. Allt ser verkligen bra ut nu. Blodvärde, blodtryck, hjärtljud och tillväxt. Det känns ju väldigt bra men inga som helst tecken på att förlossningen är nära förestående. Bebisen ligger högt upp i magen och jag har INGA kännigar alls. Magen är välfylld, mao ingen liten miniatyrbebis utan ganska stor troligen. Livat är det därinne oxå, och hickar gör den oxå flera ggr per dag. Den ligger väl därinne och suger i sig fostervatten, hungrig kanske?? Nästa kontroll blir den 16/10, då har jag gått 5 dagar över tiden. Man kan ju alltid hoppas att allt är avklarat innan dess, men troligen inte.

Idag får jag hem nya hjullager till bilen, det ska bytas på söndag så håll tummarna att det är det som är felet. Annars har jag slängt ut 3000 kr helt i onödan.

I helgen blir det kalas, igen. Nichlas fyller 15 år den 7 oktober och han ska firas på lördag. Det blir smörgåstårta som han har beställt, han är verkligen förtjust i det. Speciellt den med tonfisk som jag brukar göra. Alla berörda är välkomna kl 16.00.

Nu ska jag försöka luska ut vad sjutton vi ska äta idag, alltid samma elände vareviga dag. Så himla svårt att hitta på maträtter så det blir en någorlunda varierad kost. Usch! Tycker verkligen inte det är kul med mat, hatar att laga den och inte speciellt gott att äta den heller. För att inte tala om lunch, det "glömmer" jag oftast bort att äta. Hur gör man för att bli hungrig?

Nog om detta.

Kramar till er alla!

1 kommentar: