torsdag 4 september 2008

Bråk bråk bråk

Tänk vad en liten 4-åring kan vara bråkig! Lucas är verkligen en handfull. Idag på morgonen, och klockan hade inte hunnit till mer än halv åtta, har jag hunnit bli kallad bajskorv fem gånger. Suck! Vi är osams om allt just nu. Han ville gå ut, men jag tycker att halv åtta är för tidigt och att han kunde vänta en stund till. Och då var storbråket naturligtvis igång direkt. Så tröttsamt med trotsiga barn.

En positiv sak är iaf att jag mår mycket bättre idag. Jag har, och hör och häpna nu, SOVIT inatt! Det gjorde tydligen susen. Hostan har lugnat sig och jag har inte alls lika ont i munnen längre. Så i morse kunde jag äta frukost utan några större problem. Tänk vad lite mat i magen kan göra för humöret och orken. Känner mig riktigt uppåt idag.

5 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum. Men det kan ju bli längre, jag går säkert "över tiden" den här gången oxå. Full rulle som vanligt i magen är det iaf, så mysigt. Ibland kan man se en liten bula på övre delen av magen och trycker man på den så försvinner den blixtsnabbt för att sekunden efteråt komma tillbaka igen, kul... hihihi. Antagligen en liten bebisfot som ligger och trycker där. Igår hade h*n hicka från och till hela dagen, en ganska mysko känsla av rytmiska ryckningar inifrån magen.

Den kommande helgen är det barnhelg. Känner som vanligt inte riktigt för det. Jag vet att jag låter elak men jag tycker det är jobbigt. Jag och MINA barn känner oss undanskuffade, precis som om vi egentligen inte hör hit. Svårt att förklara, men det är som om Micke och hans barn "tar över" lägenheten dom helgerna. Jag "bor" den mesta tiden under dessa helger i sovrummet för jag får inte "plats" i soffan på kvällen. Där är ju alla platser uppbokade av liggande och halvliggande ungar och en slö karl. Mina barn är förvisade till övervåningen och Mickes barn har "första" parkett i vardagsrummet. Orättvist? Ja det kan man ju tycka, iaf jag som e partisk. Och Joachim blir fortsatt "mobbad" ... snyft!! Det kommer att bli bråk en dag, och då kan det gå hur som helst med Mickes och mitt förhållande. Tror jag måste försöka förklara för Micke hur jag känner det, men då tror han väl bara att jag hatar hans barn men det är ju inte så jag menar. Jag tycker dom är jättefina ungar men det känns ändå som om mina barn inte är lika mycket värda. Jag blir så ledsen av sånt, vill ju att alla ska behandlas rättvist.

Näe... oj oj oj... vilken roman det blev idag... men jag behövde skriva av mig lite.

Kram kram på er alla!

2 kommentarer:

  1. Hm... Lager 157 tror jag att de var??
    Idag är de allt jag som står för hostan. Känner mig så torr och retlig i halsen. Garanterat storhostan på ingång!

    Nea är bra konstig... Denna vecka har hon vaknat 10-10.30 två gånger. Trött då eller? Som idag... Vaknade före henne straxt innan 10.

    Näe, kaffe...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så du kanske faktiskt ÄR en riktig bajskorv ändå? Hmmm... ;)
    Men vad bra att du äntligen håller på att bli frisk. Det var ju verkligen på tiden.
    Hoppas ni kan prata om det. Men, "dina" barn kanske vill vara på övervåningen? Där finns ju Disneychannel. De är ju också vana vid att vara där. Eller, brukar de sitta i soffan där nere även när det inte är "barnhelg"? Hoppas iallafall att det kan kännas bättre snart.
    Puss och kram.

    SvaraRadera