måndag 29 september 2008

Lugn helg

Ja, helgen har varit lugn och skön. Jag hade "gubbfritt" på lördagskvällen då Micke för en gångs skull var ute och partade. Det är han värd, han gör nästan aldrig nåt med sina kompisar. I och för sig säger han att han inte har några men tydligen så ljuger han om det för han va inte ute själv iaf. Jag gick och la mej halv tio och har ingen aning om när han kom hem, det hade varit kul att se hur onykter han va när han kom... hihihi.

På söndagen var vi en tur till Ikea i Västerås. Köpte en klämspot till bebisens skötbord, det blir väldigt mörkt där annars, och så köpte jag en sänghimmel till spjälsängen oxå. Det blev jättefint!

Okej, jag kan ju inte skriva här utan att lägga till lite negativa saker oxå. Då skulle det ju inte vara jag riktigt. På väg till Västerås började bilen låta illa som bara den, trodde det var hjullagren som höll på att skära ihop totalt. Lennart och jag kollade upp det där idag men vi kan sjutton inte hitta nåt glapp i hjulen, väldigt mysko det där. Vi tog en tur på motorvägen och när han pressade bilen uppåt 120-130 km/h då kom det där ilskna ljudet tillbaka. Och så plötsligt gick tempmätaren i botten och värmen försvann ur bilen, ja då gick termostaten paj. Skit med gamla bilar. Åkte till Ok/Q8 och köpte ny termostat och som tur var så funkar nu värmen igen efter bytet. Men det där irriterande ljudet är kvar, blir GALEN snart. Kan INGEN tala om för mej vad jag ska göra??? ÄR det hjullagren eller VAD???? Kan dom låta illa och vara dåliga UTAN att hjulen glappar??? (Sandra om du får tillfälle, kan du inte fråga Sonny?) Vill ju ha iordning på bilen innan vintern, sen är det ju så jobbigt att ligga på backen och skruva. Kallt om inte annat. Grrrrr!!!! Det värsta jag vet är när bilen inte är som den ska, den är min frihet och livlina. Utan den blir jag strandad och mår jättedåligt.

Nog för idag, blev för irriterad för att skriva mer.

Kram på er.

2 kommentarer:

  1. Kanske skulle "låna" med mig din bil ut till sonny. Så han kanske kan provköra den... Kanske lite svårt för honom att på rak arm svara på vad de är. Men samtidigt... Han brukar ju kunna gissa ganska bra på att bara få höra hur de beteer sig?

    SvaraRadera
  2. Ja, se bilar. Kan det sluta krångla med saker och ting nån gång?! Våran kadett är ju också helt knasig. Pappa fattar ingenting av den. Det gör ingen annan heller, i och för sig. Vi får hoppas att det fixar sig med din bil.
    Kram!

    SvaraRadera