torsdag 2 oktober 2008

Pappaledig

Idag har Micke börjat sin pappaledighet. Han kommer att ta ut dagar för Casper på torsdagar och fredagar framöver. Mao jobbar han 3 dgr/vecka och är ledig två och de räcker ända fram till aprill nästa år. Känns lite lyxigt att inte behöva vara ensam med småkottarna en enda dag till på länge.

Nu har det börjat tjatas oxå. Folk kommer med de där kommentarerna som jag bara hatar, som tex "Har det inte kommit nån bebis än?", eller "Har inte ni åkt upp än?", eller "Borde inte du ligga på BB nu?". Vad svarar man på det? "Jo det ser du väl, men magen försvann inte" eller "Vadå? Inte är jag gravid heller, det ser bara ut så". Blä! Som om man inte är irriterad och uttråkad ändå? Den här sista tiden är ju bara en enda lång väntan och humöret svallar ju upp och ner hela tiden, mest ner.

Sen kan man ju fundera lite på om de på Tele2s kundtjänst vet vad de håller på med. Jag bytte ju ut vårat gamla telefonnummer till ett nytt hemligt. Bytet skulle ske den 1:a oktober men det blev bytt redan 25 eller 26 september, alltså flera dagar tidigare. I samband med övergången fick jag oxå veta att mitt ADSL skulle få ett avbrott på ca 4-5 veckor pga att det skulle ske en omkoppling i telestationen. Bevisligen fungerar det fortfarande eftersom jag surfar, något avbrott har jag inte märkt av. Det är väl iofs bra för mig att det funkar men varför ska jag då sitta och betala 495 kr för en omkoppling som ändå aldrig behövdes? Ja ja, vi får väl se vad som händer.

Nu är det dax för en skvätt kaffe, blev plötsligt så sömning. Det kanske piggar upp.

Kram på er!

1 kommentar: