måndag 22 september 2008

19 dagar kvar

Då var man under 20-strecket då. 19 dagar kvar till BF, oj så man längtar till att få förlossningen överstökad. Känslan när man får upp ett litet varmt, fuktigt knyte på magen efter all obeskrivlig smärta är helt ojämförbar. Går inte att beskriva vad man känner i det ögonblicket. Lyckorus, lättnad och en stor portion stolthet över att man fixade det är väl att beskriva det lite lätt iaf. Men ännu sitter oron som en gnagande tagg i magtrakten. Hur ska det gå? Är barnet friskt? Kommer bebisen att överleva överhuvudtaget? Ja, och så smärtan förstås. Lite nervös inför det, inget man ser fram emot fast ändå gör man det. Väldigt mycket kluvna känslor faktiskt. Men man får lita till att kroppen gör det den är avsedd för i det här läget och att naturen får ha sin gång så långt det är möjligt. Det närmar sig och det finns ingen återvändo. Jag är taggad!!

Idag är småbarnen hemma från dagis. Casper var lite konstig i magen igår så jag ville inte riskera att de ringer från dagis och säger att jag måste hämta honom. Bättre att avvakta till i morgon och se hur magen sköter sig idag.

Jag ska ägna mig åt akvarieskötsel idag. Stora akvariet håller på att slamma igen, dax att byta vatten och rensa bottensanden. Ska kasta en del växter oxå som inte är så fina längre. Ska kolla efter lite nya och så måste jag ha tag på ett par bra algätare. Ynglen verkar må bra iaf, växer och frodas. Fast jag vet egentligen inte vad jag ska med ca 45 scalarer till. Någon som är intresserad??

Nog för idag, dax att börja jobba.

Ha det bra, kramar!

1 kommentar:

  1. Herr H i farten? ;P

    Scalarer är fina!

    Kram.
    Pst; ny (tillfällig?) bloggadress!

    SvaraRadera