söndag 25 maj 2008

Yngel i massor

Mina scalarer har lyckats med att få sina bebisar att överleva! De är nu frisimmande och jag har nu ett hundratal små, små scalarebebisar i ett stim. Föräldrarna är mycket noga med att alla bebisar håller sig till gruppen. Om någon försöker rymma tar de dem i munnen och spottar tillbaka den i gruppen, ett heltidsjobb, samtidigt som de måste hålla undan alla andra fiskar som vill äta upp dem. Måste säga att de sköter sig väldigt bra och jag hoppas att åtminstone några ska överleva. Fascinerande att sitta och titta på hur det går till med yngelvården, bara att de har lekt är ju helt fantastiskt. Jag trodde absolut att de skulle tröttna och äta upp dem, särskilt eftersom det är första gången för dessa fiskar. Det är nämligen mycket vanligt att nybörjare äter upp rommen första gångerna de leker, så det är inte utan att man känner sig lite stolt.

Idag är det mors dag och jag har redan fått en jättefin blomma av mina småpojkar som deras pappa förstås har fixat åt dom. Sandra och lilla Nea kommer lite senare och fikar, ska bli mysigt att träffa lilla solstrålen igen. Saknar förstås Anna-Karin som är hemma i Hultsfred igen, tycker hon bor alldeles för långt bort.

Lite senare på eftermiddagen ska vi på kalas till Mickes bror Åke. Dessa kalas kan ju ta knäcken på en, släkten börjar ju bli rätt stor. Fast samtidigt är det himla kul att vi är så många, inte så vanligt. Jag tycker om att inte vara som alla andra... Hahahaha!

Idag har jag gått in i v21 och nu börjar andra halvan av graviditeten. Det är nu som alla krämpor VERKLIGEN sätter in. Man börjar känna sig både tung och trött. Men samtidigt är det mysigt för nu börjar jag ju känna av mer och mer att det bor någon därinne. Igår såg jag små kickar på utsidan av magen, det liksom guppar till ibland. Längtar ändå till oktober så man kan få bli som vanligt igen. Och det ska naturligtvis bli mysigt att få se vad det är för en liten person som rumsterar om därinne i magen.

Nu är det kaffedax!

Kramar på er!!!

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas fortfarande som alla andra att det blir en liten tös!! =D

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul med fiskbebisar. Jag måste skynda mig hem så jag får se dem innan de växer upp/försvinner. :-P Och för att få träffa min kära mamma också. (Nej, jag vill inte ha nåt. ;-D Haha!) Ännu en terrorist? Tihi! Puss och kram.

    SvaraRadera