tisdag 20 maj 2008

Fortsatt kallt

Värmen lyser fortfarande med sin frånvaro. Så tråkigt. Det är kallt trots att solen är framme, är så trött på att frysa.

Angående fiskbebisarna så trodde jag att de blivit uppätna, för romen var plötsligt borta. Men föräldrarna har flyttat på dem till ett annat ställe. Helt otroligt! Man kan se dom röra sig på bladet de sitter på och mamma och pappa vaktar dem energiskt fortfarande. Ingen annan fisk får komma i närheten. Får se hur länge de klarar sig.

Känner mig riktigt utschasad nu på kvällen, kändes som om jag fick släpa mig in i duschen. Och tvätta håret ska vi inte tala om, fy vad jobbigt!! Fast lilla Älvan har minsann duttat och puffat hela dagen idag, en liten vilde kanske?

Vi har diskuterat namn fram och tillbaka här ett tag. Jättesvårt att komma överrens om nåt. Men som flicknamn lutar det iaf åt Tova och om det är en pojke Isac eller Isak, är inte riktigt säker på hur jag vill ha stavningen. Ja ja, det ger sig väl så småningom, har ju lite tid på mig att fundera.

Nä, nu blir det soffan och TV:n en stund. Ryggen värker och huvet med.

Kramar!!!

1 kommentar:

  1. RIKTIGT roligt de här med fiskarna. Kommer likson HELT oväntat då jag trodde som du att de var på tog för små än.

    Jag gillar stavningen Isac. Det passar väl bäst in då många utav oss syskon stavas enbart med C.
    Aja, med det är ju inte min sak att bestämma. Hihi!

    Kram!

    SvaraRadera