onsdag 14 maj 2008

Stopp i avlopp

Vad glad man blir! På morgonen när man går upp och ska koka kaffe så är det tvärstopp i avloppet i köket. Precis vad man önskar sig direkt på morgonen. Skit! Jag antar att det delvis beror på flaskan med rapsolja som Casper hällde ut där igår. Avloppet var ju redan halvtaskigt så det klarade nog inte allt det fettet. Ja ja, Lennart ska komma hit lite senare och se om han kan göra nåt. Annars får jag väl ringa till de där latoxarna på Pagoden som aldrig gör nåt vettigt.

Igår fick jag äntligen besked från barnmorskan om blodproverna jag gav i samband med NUPP-testet, och det såg bara bra ut. En stor lättnad, så klart har man gått och oroat sig. Nu ska jag försöka njuta av en eventuellt fin sommar och bara vara.

Sparkar från Älvan har jag oxå kännt i större utsträckning igår kväll. Förut har det vart ganska diffusa rörelser som man egentligen inte varit helt säker på. Men igår kväll när jag låg i sängen och tittade på tv så la jag händerna på magen. Och då helt plötsligt var det något som puffade till ordentligt därinne så kraftigt att jag kännde det med ena handen. Coolt!! Definitivt inte tarmbubbel iaf, utan lill*n som slog en volt troligen.

För övrigt har jag sovit rätt dåligt i natt, Casper vaknade kl 00.30 ca. och ville naturligtvis inte somna om. Han tyckte att det var morgon och att vi skulle gå upp. Sen höll ju han låda några timmar så det blev inte många timmars sömn i natt.

Så kan det va med småbarn, säkert inget ovanligt. Men inte roligare för det.

Ha det så gott i sommarkylan! Trista väder!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Näe, barn verkar inte fatta att det är bra att sova. Min lilla tös tyckte på fullaste allvar att morgonen började kl 6 i morse. Var så illa tvungen att hålla med.. =C

    SvaraRadera
  2. Nä, morgon halv ett? Näää! Det är väl nån sorts period han är inne i, eller vad tror du? Hoppas att det går över snart. Ses! Pussar.

    SvaraRadera