måndag 12 maj 2008

Kloklippning och fästingar

Idag har jag haft lite hundvård, dvs kloklippning och frissering av tassar. Går ju hur lätt som helst när hunden ligger och halvsover samtidigt. Jag är faktiskt förvånad över hur duktig Zorro har blivit när det gäller det, för en tid sedan var det ett evigt kämpande om att få hålla fast tassarna över huvud taget. Hittade fyra fästingar i ansiktet på honom oxå, äckliga djur. Jag måste komma ihåg att köpa en fästingplockare när jag är på apoteket nästa gång. Nu är han iaf fin om tassarna, bara badning och stor genomgång av pälsen med kardan kvar. Ska försöka hinna med det i helgen.

Småpojkarna har varit hemma från dagis idag. Casper hade hostat en hel del under natten, samt sovit lite dåligt under helgen så det var lika bra att hålla honom hemma. Lucas är oxå lite rosslig men han ville gå ändå. Men men, kan inte den ena gå till dagis så kommer inte den andra iväg heller. Han har varit ute och cyklat istället och varit runt till grannarna och lyckats få sig en kaka och ett äpple av dem. Ungen har tumme med de äldre boende här på gården, han stannar och snackar med alla. Social är han iaf.

På eftermiddagen tittade Sandra, Daniel och Nea över på en fika. Vi käkade upp tårtan som blev över sedan Martins kalas i söndags, gottis! Nea var en riktig trötter idag så besöket blev inte så långvarigt, men väldigt trevligt.

Martins kalas var oxå trevligt, synd bara att jag har lite dåligt med pengar just nu. Han ska få en bättre present av mig i nästa vecka. Av Lennart fick han i present att åka till Kolmården och klappa varg. Han såg väldigt nöjd ut med det, han är väldigt förtjust i just vargar.

Vädret har varit lite kyligare idag, under natten och morgonen blåste det halv storm. Hoppas det inte blir alltför långvarigt, vill ju ha sommar.

Nu ska jag lägga upp mina svullna fötter i soffan och glo lite på tv. Inte för att det är så mycket att titta på men känner för att slappa lite innan sängtime.

Ha de gott alla!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är inte lätt att vara en trött bäbis. Hihi!

    SvaraRadera
  2. Åh fy fan! Jag hatar fästingar. De är vidriga. Men tårta däremot... ;-) Puss och kram.

    SvaraRadera