måndag 5 maj 2008

Prinsessan Nellie och mina jävla ungjävlar

Vi satt ute på gården idag efter dagis så att Casper skulle få vara ute en stund. Det skulle vi INTE ha gjort. Casper är inne i en period när det är häftigt att kasta sand, inte så kul för andra barn men vad fan ska man göra? Grannflickan Nellie var oxå ute och hon hade bakat en sandtårta som hon skulle bjuda Lucas på och naturligtvis ville ju Casper vara med han oxå. Men då skrek Nellie till honom att han fick minsann inte "smaka" och Casper blev ju sur förstås. Så han svepte till med handen och vips så flög det sand i ögonen på de som stod i närheten. Mest på Lucas faktiskt men även på Nellie. Hon sprang naturligtvis stortjutande in till sin pappa. Han kom utrusande och började gapa och skrika att vi minsann inte klarade av att ha koll på våra "jävla ungjävlar". Jag försökte förklara att Casper bara är 2 år och att jag faktiskt inte hann fram för att stoppa honom, det gick ju så himla fort alltihopa. Jag menar, visst är det tråkigt när sånt händer men man får nog samtidigt räkna med att det händer ett och annat i sandlådan. Sen tycker jag definitivt inte att man använder ett sånt språk inför barn och dessutom tycker jag hon fick skylla sig lite själv då hon inte var speciellt snäll mot Casper från början. Är det bara jag som tycker att han överreagerade?? Jävligt obehagligt var det iaf, vete fan om jag törs sitta i sandlådan med mina barn nåt mer.

För övrigt har jag nu varit på ultraljud och kikat på lilla Älvan därinne i magen. Allt såg bara bra ut och den sparkade som bara den. Gissar på en tjej, tyckte nästan jag såg nåt på en del bilder men det KAN ju vara önsketänkande. Datumet för beräknad förlossning står kvar på den 10/10-08 så nu är det bara att vänta. Spännande!!

Nu blir det kaffe på balkongen, gott gott!!

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Öh... ? Dumt att han tar reda på all fakta innan han gapar. Jäkla moget att skrika sådanna saker inför sina barn. Grrr!!

    SvaraRadera
  2. En tanke... Om du sitter i sandlådan någon mer gång och Lilla sessan kommer och vill vara med och leka. Säg då att "nej, du får minnsan vänta på din tur. Du klarar ju inte det hela med: den som ger sig in i leken, får leken tåla". Då kan hon ju springa gråtandes om det till sin pappa. Vad skulle han säga då tro?

    SvaraRadera
  3. Men vad fan! Det hela började med att Nellie var dum mot Casper. När hon håller på så där får hon fan räkna med att få skit tillbaka. Man får självklart inte kasta sand, men tror med all säkerhet att du inte lät honom kasta sand. Du hann helt enkelt inte stoppa honom. Om Nellie inte kan samsas i sandlådan är den hon som ska hålla sig borta. "Alla får vara med", heter det. Om jag hade varit du hade jag gått ut oftare i sandlådan, för att visa att det är inte ditt fel och att alla får vara där. GAH, cpgubbe som skriker fula ord inför barnen. Anklaga dig på det där jävla viset. Fy fan, säger jag bara. Dags för en brinnande pappersbajspåse utanför någons dörr?
    Ut i sandlådan med er!

    SvaraRadera