torsdag 1 januari 2009

Nytt År

1 januari 2009. Nytt år och förhoppningsvis ett bra sådant. Planer inför detta året är först och främst att försöka leva ett sundare liv och gå ner i vikt. Vill så gärna komma i mina gamla kläder till sommaren. Vill komma ut i spåret och motionera igen, men får vänta tills förkylningen lagt sig. En tattuering vill jag oxå hinna med nu i vår. Det ska troligen bli en scalare, det är ju det jag pysslar med för tillfället. Har ju som sagt min andra kull scalareyngel på G. Att bygga en ny akvariebänk står oxå högt på listan. Måste bara hitta en bra ritning.

Nyårsaftonen gick lugnt tillväga. Lucas somnade kvart i tolv och missade hela rasket. Casper somnade strax efter raketerna men han var så trött att han inte tyckte det var det minsta kul. Men han var ståndaktig ändå, trodde aldrig han skulle orka vara vaken så länge. Isac sov gott trots smällare och livade barn här inne, tack och lov.

Scalareynglen lever fortfarande. Man ser att de blivit lite större och de kommer snart att släppa från bladet och börja simma. Spännande att se om föräldrarna klarar av att föda upp även denna kull. Vet ni någon som vill ha scalarer så säg till, det finns gott om dem här.

Nu blir det Settlers VI en stund... ;-)

God Fortsättning på året!

Kram!

1 kommentar:

  1. Patrik och jag säger inte nej till en scalare eller två. ;-) Hoppas ni fick en fin nyårsafton.

    Puss och kram.

    SvaraRadera