fredag 23 januari 2009

Vaccinationer

Idag har Isac fått sina första sprutor, och det blev rena kaoset. Den ena sprutan var det inget problem med men den andra var inte kul. För det första gjorde den riktigt ont för han blev jätteledsen, det är i och för sig inget konstigt med det. Men han skulle inte ha fått den sprutan NU, han är för liten för den. Den skulle han inte ha fått förrän han blivit 1 ½ år! Så nu riskerar ungen att bli riktigt sjuk vilket jag kunnat avvara.

Alltså BVC-sköterskan blandade ihop sorterna, hon läste fel på kartongen. Hon borde allvarligt fundera över sitt yrkesval, eller kanske gå i pension. Hon försvarade sig med att i u-länderna får barnen minsann den sprutan vid så tidig ålder så det borde inte vara någon fara. Vadå borde inte vara någon fara??? Det finns väl en anledning till att man väntar tills barnet blir lite äldre innan man ger vissa mediciner. Kanske man väntar för att de ska klara av vaccinet lite bättre, vad vet jag. Men nu är jag riktigt arg! Hon borde anmälas.

I och med att hon gav fel spruta så har han missat en annan som han skulle ha haft istället, så nu måste han gå en gång extra och få en spruta till. Ska det vara så här? Trodde man kunde lita på sjukvårdspersonalen. Gud vad naiv jag måste ha varit! Tanten skulle i alla fall ringa till barnkliniken och fråga någon doktor där hur det kommer att bli nu. Väntar på svar från henne. Ååååhhh!!! Fan vad sur jag är på henne!!!!

Isac har i alla fall växt på ordentligt. Som ni säkert vet så har jag helt slutat amma, och han gillar verkligen ersättningen. Han har ökat mer än ett kilo på en månad och väger nu 7 620g och är 67,5cm lång. En stadig pojke.




Kram på er!

//Mari

Uppdatering:

Jag har nu pratat med BVC-tanten igen. Hon har pratat med läkare på barnkliniken och med infektionskliniken och de säger att det inte ska vara någon fara. Hoppas de har rätt, för blir han riktigt dålig ska hon få med mej att göra! Grrr!

Tycker ändå att det var otroligt klantigt gjort. Hon skyller fortfarande på att kartongerna är så lika, ingen ursäkt tycker jag. Hon sa oxå att hon även gjort en anmälan själv till Lex Maria. Hoppas hon blir prickad!

//Mari

3 kommentarer:

  1. hmm,som sagt..KLANT!! :(

    Lexade hon sig själv,tror jag inte ett smack på.
    Att bli lexsara anmäld kan ge stora koncekvencer.

    Söta killen!!

    Nu ska jag ta en till Baileyes;)

    kramar så hörs vi!

    SvaraRadera
  2. Usch, fy och blä på henne! Riktigt uselt gjort.
    Hon kanske menade att hon gjort en anmälan om att kartongerna ser så lika ut? Men en anmälan skulle hon ha i vilket fall. Att hon ens vågar försvara sig. Då skäms hon ju inte ens.
    Kram!

    SvaraRadera