lördag 10 januari 2009

Irriterad

Är irriterad idag. Tycker inte om när man blir påhoppad för saker man gillar bara för att nån annan inte gör det. Smaken är som baken och det är väl för sjutton upp till var och en vad man gillar och inte. Eller har jag missat nåt? Jag har blivit näst intill idiotförklarad för min musiksmak, vilka tv-serier jag gillar och så vidare. Det är ju vida känt att jag lyssnar mycket på Rammstein, och det anses ju inte riktigt "rumsrent" antar jag. Alla är så snabba med att dra paralellen: Rammstein = Nazister bara för att de är tyskar och sjunger på tyska dessutom. Jag har aldrig hört att deras texter skulle innehålla något som har med Nazityskland att göra, så jag tänker fortsätta lyssna bara för att JAG gillar deras musik. Jag ser inte ner på andra människor för att de har en annan smak än jag, så lägg ner! Ja, så tittar jag ju gärna på Mannen som talar med hundar, Hell's kitchen, Den elake kocken, The F-word och diverse kriminalserier. Inte ens det kan man säga öppet utan att få nedlåtande kommentarer. SJUKT! Får man överhuvudtaget vara sig själv? Måste man vara som alla andra och följa strömmen? Jag vägrar!

Nog om det. Har bakat bröd idag, rågsiktkakor. Ska bli gott till frukost med en skiva grilljerad skinka på, mums!!

Annars har det inte hänt så mycket. Det är barnhelg och huset är fullt. Jättekul när man inte har några pengar... hmmm.

Nu är det kaffe.

//Mari

3 kommentarer:

  1. Nä fyy vad elakt! Dumt att folk gör lite efterforskning om vad texterna betyder innan de öppnar truten. Lider med dig... Finns ju vissa som alltid ska hacka på de jag lyssnar på. *blink, blink* Rakblads-musik? Pss!! Då blir ja lite sur.

    Saknar dig, mor min!

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara le just nu!

    SvaraRadera
  3. Haha! Ja, det heter ju det. Men jag har aldrig heller påstått att jag är bättre.

    Kramen

    SvaraRadera