torsdag 29 januari 2009

Hår

Anna-Karin har varit riktigt modig idag! Hon har klippt av sig sitt långa hår och det blev så himla snyggt! Skulle oxå vilja våga göra något åt mitt hår, men eftersom jag inte vet hur eller vad så får det väl vänta antar jag. Får väl satsa på en ny färgning så länge, som vanligt.

Har haft en tråkig akvarieperiod. Mitt stora kar, 600-litersburken, har fått nåt skit i vattnet. Det är aldeles dimmigt, som om nån hällt i mjölk eller nåt. Så himla trist att titta på. Var iväg idag och köpte ett filter till och något medel att hälla i som ska ta bort eventuella gifter. Jag har aldrig haft problem med detta förut så man undrar ju vad jag gjort för fel nu. Om det inte är så att nån unge stoppat i nåt som inte ska vara där. Det hjälper i alla fall inte att byta vatten, snarare tvärt om. Får se nu hur det blir med det. Det skulle ta uppemot 72 timmar innan vattnet blir klart igen efter behandlingen. Håller tummarna. Som det är nu ser man inte ens bakgrunden i akvariet.

Nu är det matdax. Köttfärslimpa idag. Smarrigt värre!

Kram på er!

//Mari

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får någon ordning på akvariet. Det är säkert inte ditt fel. :-) Vem vet vad dessa små klåfingriga ungar kan hitta på? ;-)
    Ännu mer uppklippt hade jag för mig att du pratade om. Det är också snyggt!
    Puss och kram.

    SvaraRadera