torsdag 15 januari 2009

Min bil... snyft...

Då var det dax igen. Trasig bil lagom till besiktningen. Fy va irriterande! Ja den går ju att köra men vi har ju märkt en tid att det försvinner vatten och nu vet vi vart det tar vägen. Det går ut i avgaserna, med andra ord toppen har förmodligen en spricka. Hjälp! Vad göra då? Jo skaffa ny topp (dyrt), ny topplockspackning, lite andra packningar, nya topplocksbultar och ny kamrem. Och hur i hela friden ska man ha råd med det? Nu i januari? Ligger ju efter så det skriker med diverse räkningar. Det blir nog till att avboka besiktningstiden. Sen får väl bilen stå på obestämd framtid. Skit, skit skit!!!

Nu blev jag riktigt lessen.

Kram

//Mari

3 kommentarer:

  1. Nääj! Va tråkigt!! Bilar är inte min favoritsak just nu.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hmmm...stackare:( ja det är fan att allt skit kommer samtidigt,precis som om du inte har nog o göra/tänka på.

    Nu när jag mötte J i strängnes då jag lämnade över johanna där,så rök hela jävla bilfan *s* stor rökutveckling *s* pinsamt..
    Har oxå läckor:(
    J valde att ta med sig min bil..så han ska försöka fixa den dårå..och besikta.Lär kosta lite *suck*

    Kör en trög Mondeo nu ett tag framöver..men fan,den känns lyxig jämfört me min opel *L* Auto *s*

    Vi hörs gumman)
    kram/P

    SvaraRadera
  3. Buhuhu! Dumt, dumt dumt! Hoppas att det blir någon ordning på det så småningom.
    Puss och kram.

    SvaraRadera