måndag 19 januari 2009

Akvariestädning

Har i helgen städat i akvarierna. Behövligt. Det minsta akvariet på 54L har jag gjort om helt. Kastade ut bottengruset och la på fin sand i stället. Anledningen till det var att mina stackars Pansarmalar, som jag fick av Emmili, inte trivdes med det vassa gruset. Nu kan de böka och gräva bäst de vill utan att skada sina känsliga skäggtömmar. Det som var mest tråkigt med dessa malar var att två av dem dog i natt, jag fick fyra, så nu har jag bara två kvar. De gick från början i det stora 600-litersakvariet, men blev för stressade av den stora Plecon. Men nu ska de väl få det lugnt och skönt, de har bara sällskap av ett gäng tetror.

Scalareynglen lever och har hälsan. Lite färre nu än i början, men lite bortfall får man alltid räkna med. Inte för att jag vet varför jag lät dem föda upp en kull till, vet ju fortfarande inte om jag blir av med den förra. Ja ja, men det är kul och intressant med lekande fiskar.

Nu är det dax att hämta på dagis.

Kramar
//Mari

1 kommentar:

  1. Och du har väl frågat torsdagsbutiken om de tar emot? Tihi!!

    SvaraRadera