lördag 3 januari 2009

Snö

Det har snöat ordentligt inatt. Glömde ställa in bilen i garaget så jag var ute i morse och sopade av den. Det var minst 5 cm snö på taket och tung var den. Jag blev riktigt svettig, det är bra med motion säger dom... hihi.

Idag är Åke här och kopplar in extraljusen på bilen. Tre stycken blå Hella-lyktor blir det, så nu blir det ljust på vägen när jag kommer. Har alltid velat ha extraljus men inte haft råd, de här fick vi "köpa" gratis.

Nu har jag slutat amma helt och hållet. Känns både skönt och vemodigt. Men lillgrabben blev ju inte riktigt nöjd på bröstmjölk, så vad gör man? Han slurpar i sig mellan 180 och 200 ml varje mål. En riktigt matdriven kille. Men han är mycket nöjdare nu iaf och det är ju det som är huvudsaken. Ett till plus är ju att jag inte är lika låst vid honom längre, andra kan ju oxå mata honom nu.

Scalareynglen lever fortfarande. De har nu fått ögon och släpper snart från bladet. Föräldrarna har flyttat dem ännu en gång. Honan som blev illa tilltygad av hanen vid gårdagens slagsmål har hämtat sig och ser ut som vanligt igen. Belysningen har fått lysa hela natten för att inte störa fiskarna. Ska bli spännande att följa utvecklingen.

Nu blir det Settlers VI en stund. Fängslande spel det där. Det är nästan omöjligt att sluta när man väl börjat.

Kramar

2 kommentarer:

  1. Gratis e gott *fniss*
    Kommer över nån dag och gosar mer med ditt/erat underverk :)
    När jag kom hem idag var det bråk i pulkabacken,det jag misstänkte.morr..

    Kramis/Paulina

    SvaraRadera
  2. Åh, vad snällt av honom att ni fick lite extraljus. Det behövdes nog faktiskt lite grann.
    Nu hoppas jag att jag snart blir bjuden på lite knäck. *blink*
    Puss och kram.

    SvaraRadera