lördag 31 januari 2009

Jaha?

Jag har väl inte så mycket att skriva om egentligen, så jag vet inte varför jag sitter här. Men jag kan ju alltid rapportera att diverse bildelar är inköpta och bilen försvinner några dagar från och med i morgen eller måndag. Hoppas att Kaj kan fixa ihop den så jag slipper fylla på vatten var och varannan dag.

Stora akvariet verkar ha återhämtat sig från den konstiga dimman. Vattnet har klarnat betydligt fast jag gjorde det tillfälligt värre när jag idag "möblerade om" lite därinne. Byggde lite grottor och planterade om lite växter. Jag tror malarna uppskattade grottorna, för det har redan flyttat in en i den ena. Hoppas ju lite grann på malyngel någon gång i framtiden och då vill de ha grottor att lägga äggen i.

Idag har det varit det nya akvariet som bekymrat mig lite. Nu är DET dimmigt i stället. Fast det är ganska vanligt eftersom det är tämligen nystartat, det lär nog ta ett tag innan det kommer i balans. Jag har i alla fall haft i allsköns vattenberedande medel så det är bara att ha tålamod. Som en sista åtgärd får jag ta ett gammalt filter ur ett annat akvarium och krama ur i det vattnet så det kommer in lite "färdig" bakteriekultur, ett bra knep att ta till.

Idag ska vi mumsa på potatisgratäng och grillad kyckling. Gratängen står i ugnen nu och börjar dofta så där så det nästan vattnas i munnen. Sitter nästan och dreglar här.

Kramar!

//Mari

1 kommentar:

  1. Jag tyckte väl att jag kände den där underbara doften av potatisgratäng. Den har letat sig upp hit med. Yuum!
    Håller tummarna för bilen.
    Puss och kram.

    SvaraRadera