söndag 11 januari 2009

Tacksam!

Äntligen har hostan lugnat ner sig och det kan jag tacka Paulina för. Tack Paulina! Jag fick medicin av henne igår och äntligen kunde jag få somna igår kväll utan att först hosta tills jag nästan kräks. Tänk att jag alltid ska få sån envis hosta när jag blir förkyld, har hållit på sen veckan innan jul. Hoppas det vänder nu i alla fall.

Just nu sitter jag här aldeles ensam. Micke håller till i garaget idag. Åke och Agge är också där och hjälper honom att sätta stag till extraljusen. De måste fästas för ljuset fladdrar när man kör, de kan ju skaka sönder annars.

Jag förundras över vår minste son. Han är så otroligt lugn och snäll. Äter, sover och är allmänt glad och go'. Tänk att man kan ha sån tur. Växer så det knakar gör han också, han har blivit en stor kille. Tiden går så himla fort, kan inte fatta att han snart är tre månader. Den 23 januari ska han för övrigt till BVC och få sin första vaccination. Ska bli spännande att se hur mycket han väger nu, det är ju en hel månad sen han vägdes sist.

I morgon är det dax för Lucas och Casper att börja på dagis igen. Det ska bli skönt att återgå till vardagen efter alla helger. Jag tänker nog ägna måndagen till att plantera om mina blommor, de få jag har kvar. Jag har blivit så dålig på att sköta om dem, har liksom tappat intresset för det.

Fiskbäbisarna är fortfarande i livet. Det är ett evigt matande, de ska ha ca fem gånger om dagen. Får se hur många som överlever, jag glömmer att ge dem vissa gånger. Inte så bra. Upptäckte för övrigt att jag har ett lekande Scalarepar i det stora akvariet också, men de får bara provleka den här gången. Jag ska hålla koll på om de verkar vara bra föräldrar först innan de får föda upp yngel på allvar. Fasen, jag skulle behöva fler akvarium.

Nu vill Lilleman ha mat, han har sovit i 2,5 timmar. Makalös unge det där! Så go'!

Kramar

//Mari

2 kommentarer:

  1. Fast han blir lite sur när man sätter ner honom, den lille. Hihi!
    Kul med fler scalarer som leker. Det var jättefin färg på dem.

    SvaraRadera
  2. Tacka inte mig..tacka min MAMA ;)
    kram:)

    SvaraRadera