onsdag 9 april 2008

Vinter

I morse snöade det igen. Det låg MINST 10 cm blötsnö på biltaket, jobbigt att sopa bort. Våren lyser med sin frånvaro, typiskt aprilväder.

Igår kände jag något som duttade nere i magen. Först trodde jag det var tarmbubbel eller något, men så kom det tillbaka. Nu är jag övertygad om att det var lilla Älvan som gjorde sig påmind, det är en häftig känsla när man känner rörelser första gången. Var iväg till vårdcentralen och lämnade lite blodprover idag, det ska kollas så min medicindos inte behöver ändras.

Jaha, nu vill Casper titta på Mumin igen, samma film varje dag. Det börjar bli riktigt enformigt, kanske är det dax att införskaffa honom en ny Muminfilm. Konstigt att barn så gärna vill se samma film om och om igen.

Och så detta med maten, samma visa varje dag. "Vad ska vi äta?" Ingen har några förslag, alltid är det jag som ska hitta på. Jag har INGEN fantasi och sen är det jag som får skäll när maten inte passar. Funderar på att sittstrejka idag, men då blir väl gubben sur förstås.

Ja ja, nu får det räcka för idag.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Så du fick dit den nu... Vad bra! Här sitter man och testar sitt nya minimodem!! Hihi!

    SvaraRadera
  2. Det är cream cheese chips som killas i magen, kom vi fram till igår. ;-D Haha!

    SvaraRadera