onsdag 2 april 2008

NUPP och bebisnoja

Idag har jag då varit och gjort NUPP-ultraljud. Vilket innebär att man mäter en vätskespalt i fostrets nacke för att bedömma vilken risk fostret löper att ha Downs Syndrom. Värdena var jättebra och risken för just mitt barn är minimal. Känns otroligt bra, är mycket lättare om hjärtat idag. Det känns nu som om jag kan se fram emot en helt normal graviditet och förvänta mig en frisk liten krabat i mitten/slutet på oktober.

Våran lilla Älva är här 12,5 veckor gammal och man ser ju tydligt en profil med liten uppnäsa.











Detta gör ju att man får riktig bebisnoja, nu vill jag ju shoppa små gulliga kläder och leksaker. Fast det får allt vänta lite, men visst suger det.

Men det känns i alla fall som om jag kan slappna av lite grann för tillfället och börja njuta av att det faktiskt bor nån därinne.


På lördag blir det kalas här. Jag fyller år och naturligtvis måste det bjudas på tårta. Kan bara inte bestämma mig för vilken sort jag är mest sugen på. Marängtårta eller Prinsesstårta, jaa, svårt val. Får se vad som faller mig på läppen.

Nu blir det kaffe!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Får väl ta en tur till tuna park någon gång! =D

    SvaraRadera
  2. Helt klart en Wedholmsnäsa! Muahaha! :-D Ja, bjuds det inte på tårta så kommer inte jag. (Jag skojar inte)
    Nattinatt. Puss och kram.

    SvaraRadera