fredag 18 april 2008

Fredag

Fredag igen. Skönt! Måste åka till Ikea, Caspers säng har gått sönder. Det blir ju så när ungarna inte kan låta bli att leka i sängen. Fast det är ju förstås inte SÅ himla tråkigt att åka till Ikea, alltid kul att gå runt där och hitta en massa krafs.

Graviditeten framskrider... tror jag... det är så konstigt, jag känner mig mindre gravid nu än för ett par veckor sedan. Ja ja, inget konstigt har hänt i all fall så jag antar att allt är ok. Den 5/5 är det dax för ett nytt ultraljud, ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Läskigt men kul oxå.

Rökningen har jag oxå lyckats hålla mig ifrån, har inga som helst sug efter det längre. Så himla skönt, tycker rökare luktar för jävligt. Jag har överhuvudtaget fått bättre luktsinne sen jag slutade, på både gott och ont. Vissa lukter hade man ju kunnat undvara... hehehe!

Idag kommer alla barnen och det blir ju som vanligt en hel del jobb. Ska väl inte klaga, det brukar gå ganska smidigt ändå. Det värsta är att Amanda, som är ett av mina bonusbarn, måste ha speciell kost, hon är tydligen laktosintolerant. Laktosfri mjölk mm är dyrt, det blir svindyrt att laga mat på sådant till en så stor familj som vi är. Och det är pengar som vi egentligen inte har att spendera, så det blir oftast så att Amanda får egen mat. Aptråkigt att stå och laga TVÅ maträtter varje dag... BLÄ!!! Jag är så hemskt dålig på att hitta på VAD man ska äta och INGEN annan har några vettiga förslag heller. Det känns som om det ALLTID är jag som ska hitta på och därmed är det oxå ALLTID mej man skäller på när maten inte passar. ORÄTTVIST!!

Okej, nog med gnäll nu. Anna-Karin är tydligen på besök i E:tuna den här helgen, att hon skulle komma hade jag ingen aning om.

Nu är det kaffedax, får se om det kan bota huvevärken som börjar komma smygande. Det kan ju inte bli sämre i alla fall.

Ha en underbar helg alla mina nära och kära!

Kramar!!!

2 kommentarer:

  1. Ikea är lika kul som kaffe är gott. Ska nog sätta på en liten slurk... Hihi!

    Kram

    SvaraRadera
  2. En strejk kanske vore på sin plats? Tydligen verkar det vara okej så fort det är något man är missnöjd med.
    Hehe, här får man hänga med i svängarna. ;-)
    Hörs och ses. Puss och kram.

    SvaraRadera