fredag 7 januari 2011

Snön faller och vi med den...

Ingen kan klaga på att vi inte har haft vinter de senaste två åren. Rejält kallt och mycket snö, lite för mycket kan tyckas. Att köra bil just nu är ingen höjdare det är guppigt, spårigt och halt. Igår när jag varit ute på vift och kom hem för att parkera bilen körde jag fast. Halvvägs inne på parkeringsrutan tog det stopp. Kul tänkte jag, vem sjutton ringer man klockan ett på natten? Ringde efter Micke och han kom ut för att putta på, men icke, bilen gick inte att flytta en centimeter. Som tur var, tur i oturen kanske, så var ju snöröjarna i full gång med att ploga. Så vi haffade den traktor som var närmast och efter lite övertalning så gick han med på att dra loss bilen. Jag är evigt trött på vinter, börjar bli dags för vår tycker jag.

Idag hade jag tänkt städa undan julen, men det blev inte så. Jag blev sittande vid datorn istället och ett tag fastnade jag med Guitar Hero också. Inte bra! Har föresatsen att få det gjort i morgon istället.

Time to go!

Liebe

Ps. Kom på att det kan vara kul att lägga upp någon video då och då här. Så jag har lagt till en avdelning som jag kallar för "I lurarna på Mari" och där kommer det att visas lite allt möjligt. Kom gärna med önskningar.

4 kommentarer:

  1. Ja, det var en som körde fast även här... Han var också halvvägs in på sin ruta. Men, men... Snart är det varmt igen... Och så gnäller vi över värmen istället. Haha!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha... Där ser man... Ja man är ta mej fasen aldrig nöjd... ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tjusigt det vart med videorna! =D

    SvaraRadera
  4. Tack!... Rätt nöjd... :D

    SvaraRadera