fredag 14 januari 2011

Det doftar så gott!


Känner mig riktigt duktig idag! Jag har bakat tekakor nu på kvällen, riktigt lyckade om jag får säga det själv. Och så doftar det ju så himla gott av nygräddat bröd. Men tänk att man alltid ska sjabbla till nånting när man ska försöka få till det. Jag bakade dubbel sats, som vanligt om det ska räcka nåt till här hemma. Och enligt receptet på EN sats skulle man baka ut 16 bröd och det gjorde jag, alltså hälften så många som jag borde gjort. Hahaha! De blev stora, men men, det gör ingenting. Jag får dela dem i halvor så blir det bra. Huvudsaken de är goda.

Dax att stoppa dem i påsar nu.

Liebe

3 kommentarer:

  1. Vad du är duktig! Då blir gubben din och barnen era jätteglada imorgon till frukost. :-)
    Liebe!

    SvaraRadera
  2. Jaså? Hm... Ja, det brukar kunna "sega" sig lite ibland. Vissa gånger kommer jag själv knappt in på min egen.
    Ja, jag själv hade nog aldrig kommit på tanken. Men när vi var i Österrike så åt vi ju kulglass. Och då vågade daniel sig på att testa just smaken "Red bull".

    SvaraRadera