söndag 16 januari 2011

Mer bakning



I regel gillar jag inte att baka. Nu har jag bakat tre dagar i rad, ytterst frivilligt till och med. Idag blev det mandelkubb, väldigt gott när man gjort dem själv. Undrar varför man köper kaffebröd egentligen? Lathet förmodligen för hembakt är ju bara så mycket godare. Nyttigare också säkert. Tror jag ska satsa stort i månaden som kommer och fylla frysen med diverse bakade godsaker, både matbröd och kaffebröd. Funderar på att baka en sats pepparkakor till, jag ÄLSKAR pepparkakor.

I morgon ska Isac till tandläkaren för första gången, spännande för honom. Dagis fotona har kommit också, jättefina är de.

Kaffe och nybakt mandelkubb nu då, mums!

Liebe

9 kommentarer:

  1. Dom ser jättefina ut! Jag gillar inte mandelkubb, men det kanske är för att jag bara har smakat köpta.

    Svar: Juicen är med fruktkött.

    Liebe!

    SvaraRadera
  2. Och varför var du inte HÄR och bakade då?! Grr!

    Juicen är supergod! Och mamma, den går utmärkt att sila innan man dricker den. Lika god för det. =)

    SvaraRadera
  3. Såg gott ut! Bakade bullar och en kladdkaka igår =) Gick nästan åt alltihop! Hoppas allt är bra med er! Kram

    SvaraRadera
  4. *Matar grodan* (Han såg hungrig ut)

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja, jag kom ingen vart med spritsandet. Skulle ha gjort det när lillfisen somnat. Men fastnade som vanligt här. Känns lite sent att påbörja det nu.
    Men eftersom jag inte planerar att äta äggen eller spritsresultatet, så tror jag inte de blir gamla nog för det ändamålet tills imorgon?

    Puss

    SvaraRadera
  6. Ett sätt att ytterligare undvika eventuella mjölklumpar... Hört några st sagt så. Och det blir för mig ett bättre resultat. =)

    SvaraRadera
  7. Nope.. Jag har pratat om det med dig för ett tag sen. =)

    SvaraRadera
  8. *Mata, mata, mata* Din groda ser så hungrig ut! ;)

    SvaraRadera