torsdag 13 januari 2011

Intriger

Facebook har på sista tiden varit ett stort irritationsmoment för mig. Fast inte Facebook i sig utan saker som har hänt där. Folk har kommenterat där de inte har behörighet att kommentera genom att "låna" andra användares konton som man är "vän" med. Jag tycker det är att missbruka mitt förtroende som "vän" om man visar mina statusuppdateringar, foton mm för människor jag inte har som vänner på FB. Det känns oerhört kränkande och osäkert, man vet knappt om man vågar skriva och kommentera där längre. Sedan har jag ett annat litet problem som egentligen inte har med FB att göra. Det är dessa återkommande vänförfrågningar från människor jag uttryckligen tackat nej till ett antal gånger tidigare. Hur tydlig måste jag vara? Måste jag skicka dem ett personligt meddelande och bli riktigt otrevlig?

I vilket fall som helst, detta tjaffsande har gjort att en familj är delade i olika läger där det blivit en massa smutskastning och bråk. Patetiskt och väldigt barnsligt! Jag har i alla de år jag varit medlem i denna familj försökt stå utanför och inte lägga mig i, men av någon outgrundlig anledning råkar jag ändå hamna emellan och får skiten på mig. Jag vet dessutom en till som blir behandlad på samma sätt, ingen nämnd ingen glömd. Nej det verkar vara bäst att hålla sig helt för sig själv och inte beblanda sig i fortsättningen. Ska nog bli eremit.

Tack och hej, leverpastej.

Liebe (Ni som förtjänar det vet om det)

1 kommentar: