onsdag 26 januari 2011

The Evil Eye - part #357

Det börjar bli tjatigt tycker jag. Har gått i ett par dagar och försökt ignorera en begynnande men välkänd ömhet i vänster öga. I morse när jag vaknade var det bara att inse fakta. För när man slår upp ögonen och det känns som om någon kör in en spik i ögat när pupillen drar ihop sig av ljuset går det inte att ljuga för sig själv längre. The Evil Eye is back! Det är bara att plocka fram ögondropparna igen, tur att jag hade såna hemma.

Nu ska det bli skönt att få gå och lägga sig och stänga igen ögonlocken i mörkret för i och med det soliga vädret har jag varit bländad hela dagen. Jag ser en grön fläck mitt i synfältet, inte kul. Det blir jobbigt att läsa i kväll men det måste jag bara göra, det går inte att somna annars. Läsa är nog något jag aldrig skulle kunna vara utan, det är roligare än att titta på film. Synd att böcker ska vara så dyrt bara, jag börjar få slut på böcker. Vissa har jag läst flera gånger så det börjar bli dags att utöka biblioteket med fler. Särskilt fler titlar av Dean Koontz och Stephen King, mina absolut största favoriter bland författare.

Och nu känns det som om jag svamlar ovanligt mycket så jag är nog lite trött. Men det är bra, då somnar man fort.

På återseende!

Liebe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar