fredag 10 oktober 2008

Dagen D i morgon

I morgon har jag kommit till det magiska datumet, 11/10-08, beräknat förlossningsdatum. Men ingen bebis i sikte än så länge, får se nu då hur länge jag får gå på övertid. Det är nu den allra jobbigaste tiden börjar, när man börjar misströsta och bara vill ställa in alltihopa. Måste försöka hitta på saker att gör om dagarna framöver annars kommer jag bli tokig. Minns hur det var förra gången när jag väntade Casper. Varje dag kändes som en hel graviditet i sig, grät mycket under den tiden. 18 dagar extra blev det då, fattar inte att jag orkade. Men konstigt nog tar man sig igenom det oxå, och när det väl är dax säger man ändå: Redan!

Idag har jag frostat av frysen och kastat en massa som ändå aldrig blir uppätet. Nu är frysen typ tom, det ekar därinne. Skönt att få rensat. I morgon ska vi fortsätta med förrådet som är överfullt med prylar, det blir soptippen nästa.

Idag har Sandra och Nea varit här TVÅ gånger... hihihi! Hon är så rolig den lilla solstrålen Nea. Vi skulle just äta när de kom andra gången och när ingen såg snodde hon åt sig en korv och satt så glad och nöjd och tuggade i sig. Hon hade nog korvrester lite här och var sen när de gick hem, badet nästa.

Nu blir det nog sängen nästa för mig. Riktigt trött är jag faktiskt.

Ha det gott!

Kramar!!

1 kommentar:

  1. Haha! Ja, gissa vem som fick lida för att hon mumsade korv... Jag! Från och till vaknade hon inatt och hennes fisar luktar... Ja... Korv! Haha!
    Kanske lite ovant för lilla magen?
    Det var iaf kul att se henne tycka så mycket om det. Och hur nöjd hon var över sin snodda korv.

    Japp, 5 dagar kvar nu då mamma! 5 möjligen 6 dagar kvar.

    Puss å kram!

    SvaraRadera