torsdag 16 oktober 2008

Sista kontrollen på MVC

Idag har jag gått över tiden med 5 dagar och i morse var jag på mitt sista besök hos barnmorskan. Hon tog blodtrycket som var perfekt och mätte magen och lyssnade på bebisens hjärta. Allt verkar vara helt i sin ordning, förutom att bebisen vägrar att komma ut då. Hon ringde oxå upp till förlossningen och beställde en tid för ett ställningstagande om igångsättning. Dit ska jag fredagen den 24/10, alltså om en vecka. Hoppas att det blir av då, orkar inte vänta längre. Barnmorskan tyckte oxå att eftersom jag är så trött och sliten så vore det bra om jag fick föda snarast. Man ska ju orka sen oxå, när bebisen är född.

Spänningen stiger nu, man har ju väntat så länge och nu kan man då äntligen se änden på detta. Snart, snart kommer det en liten bebis till familjen.

Kramar från en trött mamma.

3 kommentarer:

  1. Ja, men nu kanske det sätter igång själv då. Nu när du näst intill har ett "slutdatum"?

    Hoppas, hoppas!

    Kramen från en som verkligen älskar sin mamma!

    SvaraRadera
  2. Hmm... Jag börjar nästan tro att du hittat på hela graviditeten! Snälla, kan du bevisa att jag har fel snart? ;-)

    Puss till dej din lilla luring.

    SvaraRadera
  3. Åh, spännande att snart bebisen kommer! Jag gick över 5 dagar med Filippa och tyckte det var superjobbigt! Hoppas den vill komma ut snart :) Massa lycka till!

    SvaraRadera