lördag 18 oktober 2008

Bebis

Jag har pillat lite på grannens bebis idag... hihihi. Så söt! En liten pojke som föddes i onsdags två veckor för tidigt. Hmm... orättvist!! Gissa om man längtar ännu mer nu? Men ingenting som tyder på att det skulle starta av sej själv. Så på fredag morgon 8.15 gäller det att försöka övertyga läkarna på förlossningen att det är dax att sätta igång det. Jag får försöka spela lite teater om hur väldigt ont och hur dåligt jag mår. Lätt, eller hur? Hoppas på en "snäll" doktor.

Ungarna driver mej till vansinne idag. Det är precis som om dom känner på sej hur kort stubin jag har just nu. Blir arg och ledsen för ingenting idag. Humöret är inte på topp precis, lite nervositet ligger nog bakom oxå antar jag. Man vet ju vad man ska gå igenom snart och det är ju inte skönt precis. Men förhoppningsvis får man en fin belöning efteråt.

Joachim har tjutit och gapat hela dan, han kallar det för att leka. Jag vet inte vad jag ska kalla det för, jobbigt att lyssna på är det iaf. Spelar ingen roll hur många gånger man säger till honom att dämpa sig, man får bara kaxiga svar tillbaka. 8-åringar är inte roliga.

Nu ska jag lägga mig i ett bad tror jag, lindra ryggvärken lite.

Kramar!

1 kommentar: