måndag 28 februari 2011

Ibland kommer man undan med blotta förskräckelsen!

Att köra bil är farligare än man tror. I söndags på väg till kalas med hela familjen i bilen höll jag på att bli påkörd från sidan. Jag var i Årbyrondellen påväg ner mot stan och in i rondellen kör en bil i full karriär. Den hade sånär rammat högersidan på min bil om jag inte tvärgirat åt vänster. Tur i oturen var att det inte fanns nån bil på andra sidan om mig, då vet ingen hur det hade gått. Jag med min spruckna röst hävde ur mig en rad med minst sagt otrevliga ord kan jag säga. Hängde på tutan gjorde jag också, hoppas jag skrämde skiten ur den idioten! Just då var jag bara förbannad och det kanske var vår räddning, men så här efteråt är man nog ändå lite skakad. Han kunde ju ha kört ihjäl mina barn!

Hostan är definitivt på väg bort, men rösten är lika sprucken och hes som förut. Men nu när jag inte hostar lika mycket kanske stämbanden får en chans att läka. Men så typiskt det är, inatt när jag äntligen hade chansen att få sova så vaknade naturligtvis Isac. Satt uppe med honom till bortåt tre, han hade ingen lust att sova.

Nu är det dax för middagssömn för Lilleman, lugnt och skönt en stund för mamma.

På återseende!

Liebe

Att minnas: Den 28 februari 1986 kl 23.21 mördades Statsminister Olof Palme på öppen gata i Stockholm. 25 år har gått sedan dess och ännu är ingen fälld för dådet.

1 kommentar:

  1. Vilken omskakande händelse! Bra att ingen kom till skada. En annan gång kanske någon gör det, någon annanstans om personen fortsätter på det där viset. Jag är glad att ni lever!

    Liebe!

    SvaraRadera