lördag 19 februari 2011

Besiktning

Så var då dagen kommen för den årliga kontrollbesiktningen av min lilla 850. Jag hade tid kl 11.00 men var där en halvtimme tidigare. Skönt tänkte jag så jag klev ur bilen och sträckte på benen en stund. Alla som varit och besiktat bil vet ju att man måste gå in och knappa in sitt regnummer på terminalen. Jag var precis på väg att göra det när mitt nummer kom upp på skärmen alldeles av sig själv. Då hade besiktningskillen gjort det själv, juste av honom. Det fanns inte så mycket att klaga på på bilen men jag fick två stycken tvåor. En skadad bromsslang och otillräcklig verkan på handbromsen. Över förväntan så jag är rätt nöjd.

Idag ska jag göra mig omaket att göra kåldolmar här hemma, det var riktigt länge sen. Ska bli smaskens! Kåldolmar är bland det bästa jag vet, mums! Till kvällen blir det mys med chips och dip.

Hostandet fortsätter och idag har jag typ tappat rösten också. Önskar jag kunde få sova nån natt snart. Tillbaka är oxå "The Evil Eye", tack så mycket televerket! Dripp dropp dripp dropp i några veckor nu då. Ja ja, det kunde säkert vara värre.

På återseende!

Liebe

2 kommentarer:

  1. Bra med bilen... Mindre bra med ögat och hostan. =(

    Men... Kåldolmar?! Utan MIG?! Vad tusan tänker du med?! =(

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det gick så pass bra med bilen. Vilken lättnad! Och kåldolmar, det förtjänar du. :-) Och ja, det hade faktiskt kunnat varit värre, även om just din situation inte är så rolig. Krya på dig!

    Liebe!

    SvaraRadera