onsdag 2 februari 2011

WTF!!

Jag har kollat upp lite vad som behöver fixas på bilen innan besiktningen och precis som jag misstänkte så är det en läcka i avgassystemet. Sprickan är precis i fogen mellan röret och bakre ljuddämparen så det kan man ju glömma att det skulle gå att fusklaga så länge. Ett nytt kostar ca 2 500 kr och det kan jag ju också glömma just nu. Några såna pengar finns inte.

Isac har i alla fall accepterat att bli lämnad på dagis igen, han vinkar så glatt till bilen på morgonen. Jag pratade lite med min före detta granne från Stenby idag. Hon tyckte att vi skulle flytta tillbaka igen. De har visst haft lite otur med de nya grannarna där och det är visst omsättning på folk i den lägenheten. Ingen stannar särskilt länge. Men det är ju lite kul att få höra att man faktiskt är en liten aning saknad. Hon sa: -Det var mycket roligare när ni bodde där! Men Stenby är inte moget för mina vilda pojkar så det kommer inte på fråga att vi flyttar tillbaka. Micke har även träffat på en annan av grannarna på den gården och han tyckte att det blivit dött där sen vi flyttade. Ja ja, där ser man. Kon är inte saknad förrän den är borta ur båset. 1 - 0 till oss!

På återseenede!

Liebe

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra, mor! :D

    SvaraRadera
  2. När jag testar recept så testar jag alltid enligt vad som står först... Men känner som du. FÖR mycket nötter... Eller snarare för stora bitar.

    SvaraRadera
  3. Nötterna kunde jag vart utan om jag ska vara helt ärlig. De smakade inte så mycket om nötterna när de väl var frysta... Men skulle sakna det där salta inslaget dock. Men om man kan komma på nått annat som är salt och passar i glass så byter jag gärna ut det. =)

    SvaraRadera
  4. O vi stod kvar med nollan då eller ;-)!? Vi har alltid gillat er! Kram på dig! / Maria

    SvaraRadera