fredag 11 februari 2011

Brunt vatten

Isac är fortfarande dålig i magen. Han spydde i morse och är fortfarande väldigt lös i magen. Som om inte det vore nog så när jag skulle duscha av honom spyorna i morse så upptäckte jag att vattnet är brunt! Så äckligt det såg ut, men jag hoppas det bara är rost. Det verkar bara komma från varmvattenledningarna men man blir ju ändå inte särskilt sugen på att dricka vatten. Jag har kokat vatten i en gryta som jag tänkt ha till välling och matlagning idag. Det gäller att vara försiktig.

Det verkar inte vara Isacs dag idag riktigt. Som om det inte räcker med dålig mage så halkade han på ett papper som låg på golvet och föll frammåt mot tvbänken. Han fick ett ordentligt jack strax nedanför underläppen på både utsidan och insidan. Vet inte riktigt hur illa det blev, det var jättesvårt att få nån uppfattning om det för han skrek så väldigt mycket. Nu har han slocknat i soffan så jag ska försöka kolla det lite bättre när han vaknat och förhoppningsvis är lite lugnare. Hoppas det inte behöver sys i alla fall.

Snöovädret fortsätter, jag som hoppades på barmark snart. Våren känns väldigt långt borta.

På återseende!

Liebe

Ps. Det sägs ju att en olycka sällan kommer ensam. Jag hittade nyss Casper med fingrarna fast i locket på en av soptunnorna utanför. Fina blå märken har han på fingrarna nu, måste gjort ont.

2 kommentarer:

  1. Men stackars liten! :((

    SvaraRadera
  2. Men aj då! Vilken dag!

    Och så tänkte sig inte pappa för... Han dök upp här efter besök hos er. Kom på det när han redan vart här i någon timma. Hoppas, hoppas han lämnade magsjukan kvar hos er. =(

    Hur gick det med läppen sen då??

    Puss!

    SvaraRadera