onsdag 9 februari 2011

Susan Himmelblå

Satt idag och babblade lite om musik med min äldsta dotter. Så sa hon plötsligt att hon spelade en låt med Kim Larsen/Gasolin', Hva' Gør Vi Nu, Lille Du. Då var ju Kim Larsenfebern igång här, jag lyssnade mycket på honom när mina äldsta barn var små. Berättade för dottern att Kim Larsens Susan Himmelblå för mig är starkt förknippad med henne. När hon var liten kändes det verkligen som om den låten var skriven till henne från mig. Konstigt vad musik väcker mycket minnen.

Jag har varit till BUP med J idag, han har gjort ett test som visade att han har mycket svårt att sitta still. Och det visste vi ju inte redan? Ja ja, nu har han det på papper också.

Dagishämtningarna börjar bli en mardröm. Casper är så avig när jag kommer och hämtar, han vill verkligen inte åka hem. Man blir kallad både det ena och det andra fula ordet, hoppas verkligen det går över snart. Det är nästan så att jag känner för att plocka ur honom därifrån. Isac däremot är helt tillfreds med dagisrutiner igen, han är i och för sig positiv till det mesta. En riktigt kramgo' kille det där.

Förkylningen håller i sig men hoppas på att jag känner mig lite piggare till helgen.

På återseende!

Liebe

5 kommentarer:

  1. Jobbigt med dagiset och de fula orden.. =(

    Lööööv joo!!

    SvaraRadera
  2. Jag är ganska så säker på att det var clementin jag köpte sist. Men eftersom jag de säljs olika vid olika dagar, så vågar jag inte garantera vilken av dom det var... ;)
    Men som sagt... Det var ju iaf varken en apelsin, citron eller lime. Haha!

    SvaraRadera
  3. Det konstiga är ju att det kostar mindre för mig att handla så än handla i butik själv... Impulsköpar-drottningen måtte ändå vara jag. Så 129kr extra eller ibland 5-600kr extra?? Vet ju vilket jag väljer... =)

    SvaraRadera
  4. Det gör de ju inte här heller... Men kan jag låta bli för det?? SÅÅ dålig med pengar..

    SvaraRadera
  5. Vill du bli dagens blogg?
    Passa på att gå in och anmäl dig!

    De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)
    http://domkallarmighannes.blogspot.com/2011/02/tavlingar.html

    eller kanske Följa varann på bloglovin?
    Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
    (obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

    SvaraRadera