tisdag 27 oktober 2009

Wilkommen in der Dunkelheit

Vaknade i morse och skulle droppa mina dagliga ögondroppar. Tyckte det var suddigare än vanligt, kollade i spegeln och såg att ögat är rött igen. Fy! När ska det gå åt anndra hållet? Jag har ju börjat trappa ner från 12 droppar/dag till 8 droppar/dag, om det nu kan ha någon betydelse. Det känns långt till torsdag när jag ska på återbesök igen på ögonmottagningen, vill ju veta om det går åt rätt håll med inflammationen. Det här var inte kul alls. Borde inte sitta vid datorn, titta på tv eller köra bil. Jag blir så bländad hela tiden och överanstränger det friska ögat och får huvudvärk. Så, nu har jag fått gnälla lite.



116 dagar kvar...










//Mari

2 kommentarer:

  1. Nä, fy vad trist! Jag hoppas ändå att inflammationen går åt rätt håll. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Läste om din irit...har åkt på exakt samma sak själv (samma sjukdomsförlopp som jag)är inne på första behandlingsveckan med en droppe per timme...och pupillvidgande tre ggr per dag...ja du vet. hur gick det med din syn blev den helt återställd.
    Mvh Stefan Sahlin
    Kiruna

    SvaraRadera