torsdag 1 oktober 2009

Aldrig får det vara riktigt bra


Bilskrälle!! Inga missförstånd nu, jag gillar verkligen min bil. Men lite tröttsamt att växellådan läcker olja. Har ingen aning om den går att renovera eller om jag måste ha tag på en ny växellåda. I vilket fall som helst så blir det säkert inte billigt. Finns nog ingenting som jag blir så irriterad på som när bilen krånglar, ska väl vara krånglande datorer då. Det finns så mycket annat jag skulle behöva lägga pengar på när det gäller bilen så det här med växellådan behövdes verkligen inte nu. För övrigt går den som en klocka och startar alltid, man får vara tacksam för det lilla.
Ungarna har fått vara hemma från dagis den här veckan tack vare bilen. Har inte lust att bli stående nånstans med tre småbarn bara för att bilen slutar växla. Ja ja, bara att bita i det sura äpplet och försöka fixa till det. Får väl erkänna att jag är "bilberoende", älskar att köra, gärna fort.
Matdax.
//Mari
Ps. Bilen på bilden är inte min men är likadan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar