måndag 3 november 2008

Brutet nyckelben!!!

Vi har varit på BVC idag och vägt och mätt Isac. Han har gått upp bra (300g) så mat finns det gott om till honom.

Igår upptäckte jag en knöl på hans vänstra axel. Visade det för BVC-sköterskan och hon sa att han troligen brutit nyckelbenet under förlossningen. Det skulle inte vara nåt farligt sa hon och det ska läka av sej själv. Ingenting man behöver göra nåt åt. Undrar en liten sak bara: Hur kan två stycken läkare undrsöka honom och båda missar en sån grej??? Hade jag vetat om detta kunde jag ju kanske hanterat honom på ett lite annorlunda sätt så jag sluppit göra illa honom i onödan. Nu har jag ju dåligt samvete ju, men hur skulle jag kunnat veta? Får väl se vad som händer med det.

Annars är allt helt okej, förutom att man får lite för lite sömn. Men det hör ju till när man har en liten nyfödd, ett väldigt kärt besvär.

Kramar!

1 kommentar:

  1. Ja, hur kan man missa det?! Jamena, de borde väl också stå någonstans att han fastnade på vägen ut. Borde man då inte kolla lite extra efter sånna skador då?

    Kram

    SvaraRadera