tisdag 18 november 2008

BVC-besök

Min stora lilla kille har varit på BVC idag. Trodde han inte skulle ha ökat i vikt som han ska för det har kännts lite tunnt med mjölk ibland. Särskilt på kvällarna då han varit ganska gnällig och knölat mycket. Men det kan ju bero på andra saker som magknip tex. Isac har iaf ökat i vikt helt perfekt, han följer sin viktkurva som han ska. Hela 5130g väger han nu och är 58,5 cm lång. Det går undan med raketfart och en distinkt liten dubbelhaka har börjat visa sig... hihi. Snart kommer han att vara en sån där knubbig liten sak med valkar på låren. Gosigt!

Idag är oxå första dagen jag är själv hemma igen efter Mickes pappaledighet. Morgonen gick väl så där, lite kaos och bråk mellan ungarna. Inget ovanligt iofs men ganska jobbigt när man ska försöka få lite lugn och ro med amningen. Kände en viss tidspress men det gick hyfsat ändå. Vi kom iväg iaf till dagis till slut. Och vi kom i någorlunda tid oxå, får se hur det blir i morgon.

På lördag blir det kalas för Casper. Ska åka till Ica Maxi och köpa tårta. En vit marsipantårta med blåbär i, den är riktigt god faktiskt. Inte lika sötsliskig som Prinsesstårta. Måste hinna inhandla nån present till födelsedagsbarnet oxå. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på men det ger sig väl.

Nu är det lunchdax för "mamma". Ska käka fiskgratäng idag. Tänka sig, JAG slår på stort och äter lunch! Det brukar inte jag göra, men måste nog bli bättre på det om jag ska orka producera bra och mycket mjölk till en viss liten kille.

Ha det så gott alla!

Kram!

1 kommentar:

  1. Meh, vad är det där för min? ^^ Söt!

    Duktig du är som äter lunch. Jag har däremot blivit sämre på det. Hm...

    Kul prat på MSN igårkväll. Hihi!

    Puss och kram.

    SvaraRadera