lördag 29 november 2008

Advent


I morgon är det första advent och idag tänkte jag pynta lite. Stjärnorna och julgardinerna är redan uppe men jag ska väl plocka fram lite dukar och tomtar oxå tänkte jag. Den här tiden är vacker tycker jag, det är så mysigt med tända ljus t ex.

Idag är jag bjuden på fika hos Emmili, ska bli väldigt trevligt. Hon pratade om att hon skulle baka något tills jag kommer. Hon sa inte vad för det skulle bli en överraskning. Hoppas på något smaskigt.

Julen närmar sig med stormsteg. Som vanligt börjar paniken och stressen smyga sig på lite smått. Men det är jag nog inte ensam om att känna så här års, man undrar hur man ska hinna med allt. Fast det brukar ju alltid lösa sig och bli bra i slutändan ändå. Jag har skrivit listor med uppdrag som skall göras innan jul till familjen. Alla kommer att få göra något, efter förmåga förstås. Jag hoppas att alla kommer att känna sig nöjda med att få vara delaktiga i julförberedelserna.

Lille Isac växer och frodas. Jag tjuvvägde honom hemma här om dagen. Han hade ökat 770 g på lite drygt en vecka. Jag som trodde att han inte fick tillräckligt med mat. Men så var alltså inte fallet, han har ökat nästan dubbelt mot vad som är "normalt". Lite bökig och stökig har han varit de senaste veckorna, särskilt på em/kvällen, men igår var han helt underbar. Lugn, nöjd och glad. Han sov stora delar av kvällen och jag fick till och med väcka honom inför sista kvällsmålet kl 23.00. Efter det somnade han gott igen och sov ända till kl 07.00, skönt för en trött mamma att få sova oxå.

Nähe, lite kaffe på det här skulle sitta fint.

Ha de gott!

Kram.

1 kommentar:

  1. Oj oj oj, den stjärnan var vacker. Vad fick du för fika av Emmili till slut då? Härligt att han växer. Det ska de göra, gissar jag. :-D

    Puss och kram.

    SvaraRadera