söndag 16 november 2008

Snöväder



Jaha, ska den börja nu? Vintern alltså. Det snöar idag, stora blöta flingor. Och där står min bil med sommardäck på. Har förträngt det ett bra tag nu men jag blir väl så illa tvungen att byta till vinterdäck nu då. Gillar det INTE.

Hade tänkt gå på promenad med Isac idag, men när jag tittade ut gav jag upp den tanken. Fy sjutton vad jag ogillar vinter. Och snart e de jul, hur får man inspiration till det? Om det bara inte vore så dyrt allting, tänk att man alltid ska få sån jävla ångest kring julen.

Ja ja, det får väl bli som det blir med det. Jul blir det ju i vilket fall som helst och när man väl är där så brukar det ju bli trevligt och mysigt.

I morgon har Micke sin sista lediga dag på pappaledigheten, jag har ångest över det oxå. Sitter och funderar på hur sjutton jag ska få ihop det på mornarna. Måste ju hinna få Isac matad och klar så jag hinner klä på och ge ungarna frukost innan det är dax att gå till dagis. Hur sjutton fixade jag det när Lucas var liten? Minns inte, lider nog av en släng av Alzheimers. Får väl ställa klockan på ringning kl 5 för att hinna med allt.

Det får väl bli som det blir med det oxå, tänker inte stressa.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Jag säger bara en sak: BRRRRR!!! :-(
    Du kom aldrig tillbaka igen. [suck]

    Puss och kram.

    SvaraRadera