onsdag 29 april 2009

Vår - Positivt eller negativt?

Alla pratar ju om att våren är så härlig. Alla längtar vi ju dit under den mörkare delen av året. Men när våren väl kommer så blir man trött och många får allergiska besvär med hösnuva osv. Själv är jag så trött att jag skulle med lätthet kunna sova mig igenom hela den här perioden, varför? Man borde väl bli pigg och glad när det blir ljusare och värmen kommer. Våren är vacker med sin spirande grönska och vackra vårfärger. Hur ska man orka njuta av allt detta när man bara vill sova? Jag är inte så övertygad längre om att våren är så himla underbar. Fast jag längtar ändå inte till hösten och vintern, och sommaren är i regel för varm. Varför kan man aldrig vara nöjd? Jämt ska man gnälla och klaga.

På det hela taget får jag väl ändå tillstå att våren är mest positiv men med några sidoeffekter som jag är mindre förtjust i.

Kramar från en tröttmössa.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att du kan rycka upp dig snart. :-) Våren är bra fin egentligen, visst?
    Krya på er där hemma.
    Puss och kram!

    SvaraRadera