lördag 25 april 2009

Kryssning + Smokie = En kanonkväll!


Ja, som de flesta av er vet så har jag och Inga-Lill varit på kryssning. Vi åkte Cinderella och på kvällen skulle vi titta på Smokie. Vi klev på bussen till Stockholm 13.20 i torsdags och var framme ca 15.10. Det blev en lång väntan på att få gå ombord. Det var inte påsläpp förrän kl 17.30 och vi fördrev tiden på Vikinglineterminalens fik. Jösses vad 2 timmar och 20 minuter kan kännas långt. Vi fick i alla fall en superkul kväll med mycket dansande, gott att dricka och äta och så förstås SMOKIE! Vi hade riktigt kul måste jag säga, även om jag var lite smått förbannad där under konserten ett tag. Men det är en annan historia.
Hemresan med bussen blev minst sagt lång. 4 timmar i en buss som står still under långa perioder mitt i Stockholms rusningstrafik är ingen höjdare. Det hade skett en olycka utanför Salem på E4:an så vägen var avstängd ett bra tag. När man sen är trött, lite bakis och hungrig gör ju inte det saken bättre. Hem kom vi till slut i alla fall och jag är jättenöjd med att jag fått se ett av mina favoritband igen (tredje gången) och att vi haft en jättekul kryssning.
//Mari
Ps. Och alla undrar ju naturligtvis fortfarande: Who the f**k is Alice? Ds.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni hade det kul! Ja, man vet ju allt hur de känns att sitta och vänta på att få kliva på båten. Hihi! Lååångt!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Yeeey! :-D Kul att ni hade roligt. Det förtjänar ni. Skönt att ha dig tillbaka också. ;-)
    Puss och kram.
    Pst; Ja, vem är hon?

    SvaraRadera