onsdag 1 april 2009

Inte mycket nytt under solen































Jag har väl egentligen inte speciellt mycket att skriva, så det här inlägget får väl handla mestadels om mina akvarium. Som de flesta av er vet så har jag bytt ut mitt 600-literskar till ett 720 liters. Det har varit jättekul men oxå inneburit en hel massa jobb, ett kärt besvär i och för sig.
Jag har, under perioder, haft akvarium i hela mitt vuxna liv och alltid varit intresserad av akvaristik, men det är först under de senaste två åren som intresset blommat ut på allvar. Detta är det allra roligaste jag vet och visst är jag en aning stolt över hur det blivit.
Det som är roligast just nu i akvarierna är att det ynglas en hel del. Hittills har jag fått corydorasyngel, scalareyngel och ancistrusyngel. Scalarerna vaktar just nu en ny kull förresten, de sitter fortfarande fast på ett blad och man kan se hur de viftar på sina små "svansar".
I helgen som var fick jag en födelsedagspresent av Micke, ett sexkantigt litet akvarium. Det ska bli ett räkakvarium så småningom, men bebos just nu utav ett gäng guppys. Jätteglad blev jag över min present. Tack min goa gubbe!
Lille Isac har varit på BVC oxå och fått en spruta, inte kul tyckte han. Inte jag heller för den delen, jag gillar INTE sköterskan vi har där. Han hade minst sagt gått upp väldigt bra i vikt, han vägde 9720 g och var 71,5 cm lång. Inte dåligt för en 5 månaders kille. Isac gillar inte att vara på golvet, han vill sitta i sin lära-gå-stol. I den tar ha sig fram dit han tycker att han ser något intressant, gärna DVD:n eller något annat med knappar eller lampor på. Handtagen på lådorna i köket är också jätteroliga, de följer ju med när man drar i dem.
Bilderna:
1. Pappa Scalare med rom på ett blad.
2. En Ancistrushona.
3. Körsbärsräka.
4. Min present, sexkantigt akvarium.
5. 720-litersakvariet som det ser ut idag.
Det var väl allt för idag.
Kramar!

1 kommentar:

  1. Haha, jag såg först inte att pappascalare var med på bilden. Du är så duktig, du. Med alla dina akvarium och fiskar. Kul att du hittat en hobby. Det ger ännu en liten guldkant på livet.
    Du borde säga till på BVC att du vill ha en annan sköterska. Usch, för henne. Hon kan ju inte en matte.

    Kramar från dotter #2.

    SvaraRadera