torsdag 26 februari 2009

Vad är det som händer!?!

Attentatet mot Statt igår har säkerligen chockat många. Själv trodde jag först att det var ett sjukt skämt innan det gick upp för mig att det faktiskt var sant. Det är lite svårt att tro att branden inte skulle vara anlagd när hela nedervåningen redan var helt övertänd när brandkåren kom dit. Vad är det då som händer i vår lilla stad? Maffia?

Det har hänt lite för många saker på sista tiden för att man riktigt ska kunna tro på att det bara är tråkiga sammanträffanden. Harry's och Ming Palace, som också har brunnit, har man ju i livligt minne fortfarande.

Jag måste erkänna att jag faktiskt blev riktigt rädd. Vågar man verkligen gå ut på krogen i fortsättningen? Vad som helst verkar ju kunna hända. Om man kan var så känslokall att man kan tända på ett hotell där hundratalet människor ligger och sover, ja då kan man säkert tänka sig att göra något liknande i en festlokal full med festande människor också. Skrämmande!

Mina tankar går idag till alla drabbade i denna tragiska händelse och till all räddningspersonal.

Foto ur Ekuriren.

Var rädda om er!

//Mari

1 kommentar:

  1. Ingen går säker nu. Se upp för allt & alla och var på din vakt. Jag kommer nog inte kunna slappna av i helgen. Jag kommer att vara på helspänn hela tiden. Trist! Man vill gärna kunna slappna av när man gör någonting roligt.

    SvaraRadera