söndag 22 februari 2009

Liten uppdatering

Jaha, så var det ett tag sen jag skrev igen. I torsdags var jag iväg tillsammans med Anna-Karin och Emmili till "Torsdagsbutiken", eller Lustgårdens Zoo som det egentligen heter. Jag var där för att lämna iväg min första kull med scalarer. 30 stycken fick jag ihop till och jag bytte då till mig lite andra fiskar och växter. Alltid kul med lite nytt, gratis dessutom.

Corydorasynglen växer så det knakar, en del börjar bli riktigt stora, det dröjer inte länge innan jag kan släppa ner dem i mitt blivande sydamerika-akvarium.

I går tog Inga-Lill och jag en tur till Ikea i Kungens kurva. Jag köpte mig ett nytt databord. Det blev hörnvarianten av serien Mikael i svartbrunt, jag är riktigt nöjd faktiskt. Men det var ett helvete att skruva ihop eländet. Miljoner delar kändes det som och så Ikeas "fantastiska" monteringsanvisningar. Det tog en stund kan jag säga, men resultatet blev bra.

Isac, den lille busen, är i full färd med att försöka vända sig från rygg till mage nu. Han kämpar och kämpar så han blir alldeles röd i ansiktet. Det är jobbigt när man är en liten knubbis. Hahaha!

Nästa helg blir det party! Äntligen! Det var länge sen jag festade nu, det ska bli jättekul.

Nähe, nu ska jag nog frossa i lite snacks tror jag.

Auf Wiedersehen!

1 kommentar:

  1. Ja du, IKEA och deras berömda manualer. Men det är resultatet som räknas mest, och det blev bra i ditt fall. Jag tycker i alla fall att det blev fint.
    Ät lite snacks du, det är du värd. Kul med party nästa helg. Det blir det för min del också, på ett eller annat sätt.

    Puss och kram.

    SvaraRadera