lördag 27 december 2008

Så var julen över


Ja äntligen är det över för den här gången. Julen alltså. Det gick bra trots att vi har varit sjuka, hostiga och dana. Lucas till och med spydde på julafton och var riktigt hängig. Han sov mest så han hade inte särskilt roligt, stackarn. Nu har vi iaf hunnit bli lite bättre, lite hostiga ännu men på bättringsvägen.

Nu ser vi fram emot nyårsafton, den helgen tycker jag personligen är roligare. Det är inte lika kravfyllt då. Vi får väl se om våra tilltänkta gäster kommer, hoppas. Eller hur Paulina... ;-)

Just nu sitter jag och saknar min Joachim. Han har varit borta sen helgen innan jul hos sin storasyster Nettan. Hoppas att han har haft det bra men nu vill jag att han kommer hem så jag får pussa och krama på han lite... hihi. Han ringde mig på julafton och önskade mig god jul. Han lät lite darrig på rösten så jag tror nog han hade lite hemlängtan. Jag fick iaf en klump i halsen och blev en aning fuktig i ögonvrån. Hönsmamma som man är... "rodnar"... ;-) Tänk att hur jäkliga ungarna än kan vara så saknar man dem så in i vassen när de inte är hemma.

Nu ska jag gå och ta hand om min lille hostiga Isac, det låter som om det är hungrigt igen. Mat mat mat, det är nästan det enda han tänker på den lille "rackarn". :-D

God fortsättning allihopa!
Ps. Vad tycker ni om min lille "pepparkaksgubbe"? :-D

Kram

2 kommentarer:

  1. Sötare pepparkaksgubbe får man väl leta efter? Hihi!

    SvaraRadera
  2. En riktig pepparkaksgubbe. En riktigt söt, sådan. :-D

    SvaraRadera