söndag 14 december 2008

Dags att skriva nåt kanske...

Min dotter skrev i sin blogg om sin bil. Så när det ändå är på tapeten kan jag ju berätta att min bil oxå behöver sig en översyn... igen... suck. Jag har haft problem med kupéfläkten och värmen och häromdagen var det en snubbe här och kikade på vad som kunde vara fel. Han upptäckte då att hela värmepaketet sitter snett och löst så det pyser ut luft på fel ställen. Alltså luften når knappt upp till utblåsen i bilen. Kul värre. Antagligen har någon tidigare ägare bytt värmepaket och inte fått dit det på rätt sätt. Detta är inget man gör på en "pisskvart" heller. Man måste riva typ halva instrumentpanelen för att komma åt skiten. Så det projektet är lagt på is ett tag framöver.

Helgen för övrigt har varit lugn. Har försökt hitta nåt fint att ha på mig på julafton. Anna-Karin och jag sprang på en superfin blus på Lindex som skulle passa fint till en svart kjol. Men då hittade vi ingen snygg svart kjol så det blev ingen blus heller. Senare hittade jag en skaplig kjol på Ica Maxi och tänkte då att jag skulle köpa den där fina blusen. Hahahaha... då fanns den inte i min storlek. Så nu har jag en kjol men inget att ha till, skrattretande.

Igår kväll hade Micke och jag myskväll med glögg, lussebullar och pepparkakor. Smaskigt, det var längesen jag drack glögg. Det var riktigt gott, det måste bli oftare.

Lille Isac har varit lite förkyld. Snorig och lite hängig. Snoret sätter sig naturligtvis fast i näsan på så små barn, man önskar de kunde fräsa ut ordentligt. Det är ju jobbigt att "tutta" när man inte kan andas genom näsan. Han är bättre nu iaf. Den 18:e december ska han till doktorn på koll, det ska bli spännande att se hur mycket han väger nu. Han börjar bli riktigt tung.

Det var väl allt för idag tror jag.

Kramar!

1 kommentar: