lördag 2 augusti 2008

Regn!!!

Det regnar idag! Tjoho!!! Trodde väl aldrig att jag skulle bli glad över dåligt väder. Men jag har verkligen lidit under de här veckorna med typ 30 grader i skuggan. Idag kan jag i alla fall andas. Ska passa på att tvätta och städa lite medans man orkar.

Jag har nu gjort 30 fullgångna veckor av graviditeten. 10 veckor kvar. Hoppas det sätter igång i tid denna gång och att det startar av sej själv. Bävar för att bli igångsatt, det är INTE kul. Bebisen lever rövare i magen så h*n mår nog bra, värre är det med mina tarmar. Jag TÅL tydligen inte järntabletterna. Får springa som en galning på toa när jag äter dom, så vad gör man? Mitt blodvärde är i botten och jag behöver ju äta extra järn, vete sjutton hur man ska tackla detta. Undrar om det finns nån annan sort man kan prova.

På fiskfronten så är det ganska oförändrat. Ynglen växer och frodas, mycket kul tycker jag. De ser nu ut som miniscalarer, randiga och fina. Fast nu har jag fått en invasion av snäckor, ser väldigt äckligt och skräpigt ut. Vet inte om jag vågar ha i snäckmedel nu när ynglen är små, får väl fråga på zooaffären. Tror inte de gör någon direkt skada men jag gillar dom inte. Går i funderingar på att bygga en ny akvariebänk. Jag har börjat så smått att skissa på en ritning. Funderar på att bygga den av en stomme kring färdiga skåpstommar från Ikea. Sedan köpa färdiga skåpluckor och lådor för förvaring. Smart? Hoppas det. Bara man kan få det tillräckligt stadigt för ett kar som väger runt 700 kg. En mindre bil med andra ord.

Jaha det var väl allt jag hade att berätta för denna gången.

Ses snart igen!

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Näe, det var inte så jag menade. Det är ju faktiskt HON som står för dom danska skallarna. Hihi! Kan göra väldigt ont måste jag erkänna.

    Ja, jag satt på balkongen med en cider i handen och tittade på åskan här om dagen. Den bästa "biofilm" jag sett på länge!

    Ja, man måste passa på att klämma när de är sådär små. Är det fler än jag som vill kidnappa då?

    Just ja.. Pappa pratade nått om att jag skulle fråga dig om du behövde låna min lilla akvarium. Just nu så står de ju bara.

    Puss å kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja, när det blir riktigt varmt är det skönt med en massa regn. :-)

    SvaraRadera