måndag 28 juli 2008

Varmt

30 grader varmt innomhus och lika varmt ute. Detta tar kål på mig. Ibland undrar jag hur kroppen orkar, att den inte bara ger upp. Fy! Är helt slut, orkar ingenting. Idag ska jag iaf få upp takfläkten i sovrummet. Inte en dag för tidigt.

Inte går det att sova heller. Det är varmt, måste kissa ca 4 ggr/natt, bebisen sparkar hej vilt så fort man lägger sej ner och härom natten vaknade jag av att en tvestjärt vandrade runt på min rygg. Brrrr!!! HATAR tvestjärtar. Spenderade en bra stund med att skaka sängkläder efter det.

Börjar nu bli ganska övertygad om att en hel del yngel kommer att överleva. De har växt en hel del och börjar nu se ut som riktiga scalarer. Jättehäftigt tycker jag. Frågan är ju bara vad sjutton jag ska göra med alla fiskar sen. Kan ju inte ha ca 50 scalarer i ett akvarium. Får väl försöka sälja några eller ge bort. Hmm...

Två veckor har nu gått på semestern, fasen va tiden går. Idag kommer Mickes ungar, pust! Ja ja, bara att bita ihop. Det ska faktiskt bli skönt när allt blir som vanligt igen och skolan och dagis börjar igen.

På tisdag fyller min dotter Frida 20 år. Jösses va stora alla barn börjar bli. Hon ska troligen ha kalas på onsdagen, hoppas hon bjuder på nåt smarrigt...

Ska väl fortsätta försöka överleva i denna värme nu.

Ha det gott alla!

Kramar

2 kommentarer:

  1. Ja, det är en aning varmt. Undrar också många gånger hur man överlever.

    Ja, det vore kul om några fiskbäbisar klarar sig. Kanske kan ge dom till fiskaffären mot varor som sist??

    Jag hoppas man får en inbjudan denna gång då. Hihi!

    Kram

    SvaraRadera
  2. vi får ta vara på det lilla vi kallar sommar så länge den varar. snart blir det vinter igen och den är lååång, kan jag lova. :)

    SvaraRadera